maandag 22 december 2014

De 25 Food vragen Tag

Ik kwam deze Tag tegen via de site van Uit Pauline's keuken, een website waar ik nog wel eens inspiratie vandaan haal. Ik vond het wel een leuk idee, omdat je wat meer een beeld krijgt van wie ik ben en waar ik van hou. Dus, dit ben ik (qua eten dan):

Wat is je favoriete ontbijt?

Oei, meteen al een lastige! Yoghurt en havermout vind ik beiden lekker, met wat fruit en granen... Maar ook het zondagse ontbijt met verse broodjes is heerlijk. Ik hou van ontbijten, en dat terwijl ik een aantal jaar terug geen hap door mijn keel kreeg 's ochtends. Nu kan ik niet meer zonder!

Havermout met appel, noten, bessen en kokos <3
Hoe drink je je koffie?

Zwart en het liefst uit een mok met varkens! De lekkerste koffie drink ik trouwens bij Bagels&Beans, een lekkere Soja Latte bijvoorbeeld. Of bij Starbucks, zo'n heerlijke special. En ijskoffie caramel van de Douwe Egberts... jullie merken het al, ik ben erg slecht in kiezen!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?

Die is makkelijk: pindakaas met banaan <3

Liefde <3
Soep of salade?

Salade in de lente en zomer, soep in herfst en winter!

Wat is je favoriete kookboek?

Ik ben op dit moment gek van “The green kitchen”, want ik hou van gezellige boeken met mooie gerechten. Verder gebruik ik de Vegarevolutie veel.

Linksboven mijn favoriet op het moment, maar ook de anderen zijn top!

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?

Nooit meer zoet. Er zijn zeker dingen die ik zou missen, chocola, chocola en chocola, maar toch. Die verwerk ik dan wel in een hartig recept ;)

Welke keuken (land) is je favoriet?

Ik heb geen favoriet denk ik. Ik hou me ook niet echt bezig met de oorsprong van gerechten, maar hou gewoon van veel smaak!

Wat is je favo foodfilm?

Julie and Julia

Wat is je meest guilty pleasure?

Chocoladeijs, met caramel enzo. Iets van Ben& Jerry's :) Heerlijk, en dan een bak voor mij alleen, dekentje over, filmpje aan. En je dan nog zó voornemen dat je er een heel weekend over gaat doen... *oeps*
.
Wie is je grootste inspiratiebron?

Ik denk dat ik dan Jamie Oliver moet noemen, want door hem kwam ik aan het koken. Intussen vind ik meer mensen inspirerend, maar met Jamie is het ooit begonnen ;)

Thuis koken of uiteten gaan?

Allebei. Ik vind koken superleuk en doe het graag. Maar zo af en toe is het ook heerlijk verwend te worden in een restaurant, te genieten van nieuwe dingen, nieuwe smaken...

Voor sushi ga ik graag uit eten!
High end of Low profile?

Ook allebei. Eigenlijk vind ik het belangrijkste dat het goed smaakt en fijne producten zijn. Zo kan ik genieten van een daghap bij dat leuke cafeetje, ga ik uit m'n dak met heerlijke sushi, maar geniet ik net zo hard van eten in een sterrenrestaurant.

Wat is je lievelingsrestaurant?

Broertje nam ons ooit mee naar Het Seminar in Zenderen en dat was geweldig! Heerlijk en eerlijk eten, met een wijnarrangement. Heerlijke smaken, bijzondere gerechten, fantastisch.
In de categorie 'iets betaalbaarder' vind ik Blue Sakura ook erg fijn, een Sushirestaurant in Enschede.

Boodschappen doe ik bij..

De Lidl in Duitsland. Goedkoop, goede producten, veel keus. Voor de echt Nederlandse dingen en voor koffie (Duitse koffie is zó vies!) gaan we meestal naar de Albert Heijn. Vooral omdat die op de route werk-huis ligt.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..

...het aspergegerecht dat ik in Rotterdam at. Ik won een proeverij in het Westelijk handelsterrein in Rotterdam en daar konden we bij verschillende restaurants een gerecht proven. Bij een van die tentjes aten we een asperge tompouce. Het zag er prachtig uit en de smaak was fantastisch! Heerlijk!

De asperge tompouce, zó heerlijk!

Wat is je favo cocktail?
Ik onthou die namen nooit... Ik geloof dat het een Big Ben was die ik in Gronau dronk en erg lekker vond. Maar ook een mojito en een caipirinha vind ik erg lekker. Althans, ik geloof dat ze zo heten... Feit is dat ik wel gek ben op cocktails!

Cocktails in Groningen met een vriendinnetje

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?

Ik moest Heston Blumenthal opzoeken op google, want die ken ik niet... Maar om dan voor George Clooney te kiezen omdat ik hem wél ken... Mag ik Alexander Skargard toevoegen als optie? Dan kies ik hem :)

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?

Een oven! Voor de zomer was de mijne stuk en ik wist niet wat me overkwam! Ik had nooit gedacht dat ik die zo zou missen, maar wat ben ik blij dat ik er weer een heb!
Verder ontbreken er nog wel wat dingen in mijn keuken die eigenlijk niet mogen ontbreken, zoals een goede keukenmachine en een echt koffiezet apparaat, zo een met echte bonen. Maar helaas, sponsors anyone? ;)

Mijn favo snack is..

Chocola! Ik hou van chocola <3 De salty caramel van Lindt, daar mag je mij voor wakker maken! Oh en voor die van Tony's ook. Maar ook voor andere chocola hoor! Qua hartige snacks ga ik dan toch echt voor naturel chips, heerlijk!

<3<3<3<3<3



Wat zit erop jouw pizza?

Alles. Ik vind pizza geweldig, juist omdat alles erop kan. Laatst had ik pizza met pompoen, heerlijk. Maar ook met witlof en garnaal is fijn. Of met tomaat en pesto. Van de pizzeria hier in het dorp vind ik vooral die met Turkse worst en ei lekker.

Wat lust je echt niet?

Écht niet lusten is weinig. Maar er zijn wel wat dingen waar ik ook écht niet gek op ben, zoals de meeste bereidingen van champignons, stamppot boerenkool, snert... Echte Hollandse pot is meestal niet zo mijn ding. Behalve hutspot, dat vind ik dan weer erg lekker!

Mijn favoriete foodblog is..

Ik ben niet zo van het foodblogs volgen. Wel lees ik af en toe blogs van verschillende mensen, zoals Uit Pauline's keuken, de groene meisjes, the green kitchen en ikbenirisniet. Maar echt structureel volgen doe ik niemand.

Het gekste dat ik ooit heb gegeten is..

Euhm... weet ik eigenlijk niet. Zijn kikkerbilletjes, oesters, ganzelever en dergelijke rare dingen? Dan dat... Maar nog nooit geitenballen of stierenpik geproefd. Zou ik overigens wel doen als het me geserveerd werd. Geen wormen of insecten trouwens, dat eet ik niet... Brrr!

Wat staat erop je food bucket list?

Ooit wil ik wel een keer verse kreeft maken, dus echt zo'n levende kreeft in een pan. Maar wel onder begeleiding van een chef, zodat ik weet wat ik doe en het arme beest niet meer mishandel dan nodig!

Ik kan niet leven zonder..

Chocola ;) Nee, geintje, dat zou wel lukken, maar ik zou het leven wel minder leuk vinden. Ik zou het zwaar krijgen zonder lekker, gevarieerd eten! Ik zou er gauw zat van zijn als ik elke dag aardappels, groente en vlees moest eten...

Heaven!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten